Úřady | 1. část

Následuje vyřizování asi milionů papírů, abych mohla vycestovat jako au pair do Holandska. Takže je potřeba sepsat seznam (alespoň základní pro tuto chvíli), CO a hlavně KDE je potřeba vyřídit.

Dneska je středa 26.10.2016 a já začínám vyřizovat první potřebné doklady. Není tím nic jiného než věc, která mě od pohovoru a podle nalezených informací děsí nejvíce.

DUPLIKÁT (případně kopie) RODNÉHO LISTU S APOSTILOU

Jelikož jsem z krajského města, mám vyřizování o něco jednodušší (matrika i krajský úřad v jednom městě). Ráno tedy vycházím na matriku(matriku města, ve kterém jsem se narodila), tam sděluji, že bych potřebovala kopii rodného listu, který následně budu potřebovat v zahraničí – Holandsku. Jelikož pracovnice zde jsou velice milé a ochotné, tak do deseti minut za mnou letí duplikát v obálce s přidanými informacemi (adresa krajského úřadu, kde je potřeba ověřit podpis z matriky a ještě jeden papír, kde jsou informace o apostile).
POZN. Informace od úředníků jsou důvěryhodnější než ty, které naleznete na internetu, věřte mi. Více se dozvíte ve článku ZDE

Jak vypadá:

duplikát (totožný dokument s tím, který bychom každý měl mít doma – stejně barevný (zelený) – jediné, co se liší je datum vydání dokumentu)
kopie (nejde vzít rodný list a doma jej okopírovat!!, na to mě upozornili na úřadě – kde se ale kopie pořizují nevím, možná na ?poště?)

Poplatek za vydání duplikátu byl 100,-

Následovala cesta na krajský úřad, kde když jsem přišla, musela jsem předložit občanský průkaz, na jehož základě mi byla vydaná karta, díky které jsem se dostala za úřednicí.

Karta návštěva

Předložila jsem duplikát a paní začala dělat svou práci. Několik minut sedím a do (opravdu beze srandy) blba hledím, protože paní zapálená do své práce pilně něco píše, pak přepisuje, vypisuje a zapisuje. Po dlouhém čekání přichází dotaz, zda jsem si přinesla i žádost o ověření.. Ehmm, co?? Pohled na můj obličej asi mluvil za vše, proto na stůl přede mnou pokládá papír, na kterém je žádost o ověření, kterou mi ochotně připravila dříve, než se mě vůbec zeptala 🙂

Na zadní stranu duplikátu dostávám razítko krajského úřadu, do kterého dopsala jméno paní z matriky a další informace a následně se podepsala, tím potvrdila pravost podpisu z matriky.

Poplatek za potvrzení na krajském úřadě 0,-
POZN. Apostilu dnes nevyřizuji, pro informace ohledně apostily klikněte ZDE

A ještě poslední

Další cesta vedena živnostenský úřad. Jelikož jsem OSVČ, je nutné si dočasně pozastavit živnostenský list. Ten se dá pozastavit na dobu určitou, proto jsem zvolila dobu 1 roku, v případě, že budu chtít začít znovu podnikat, není problém přijít dříve a opět živnost obnovit.

Na živnostenském úřadě předkládám občanský průkaz, sděluji, z jakého důvodu a na jak dlouhou dobu přerušuji živnost. Následuje otázka, zda má živnostenský úřad poslat informaci o přerušení i dalším úřadům. S tím souhlasím, tudíž se informace MÁ zaslat na finanční úřad, OSSZ a pojišťovnu.
POZN. Má velkým je z důvodu, že já zaslala na všechny úřady i e-mail, na pojišťovnu ale potvrzení nedošlo – paní na úřadě se sekla ve zkratce pojišťovny. Mě to nevadilo, jelikož jsem si to ‘pojistila‘ e-mailem, ale pokud se živnost pozastavuje/ruší, musí se tato informace oznámit na pojišťovnu do 8mi dní, v mém případě by asi došlo k problému.

Poplatek za pozastavení ŽL 0,-
Celková suma: 100,-

Lucka Stefani

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *