Náhled do letošní dovolené po západní Evropě | Holandsko a Lucembursko

Ráno probíhá loučení s rodinou a vyrážíme směr další destinace. Dnes nás čeká přes 500 km, cesta z Holandska přes Belgii až do Lucemburska.

Sobota

Ještě před opuštěním Holandska navštěvujeme město Arhnem, kde měl v roce 2003, jakožto první DJ na světě svůj vlastní koncert Tiësto. Přítel jeho koncert zná z paměti a když viděl, že jedna z cest vede přes toto město, bylo jasno, kudy naše cesta povede.

U stadionu se také zastavujeme v mekáči, protože si při poslední návštěvě přítel oblíbil jeden burger. Já si objednávám happy meal a dokonce díky aplikaci máme zdarma nugetky. Na poslední chvíli si vzpomínáme na rest, který jsme málem zapomněli odbavit, a tím jsou pohledy. Nebylo nám umožněno zakoupit pouze potřebný počet známek, ale museli jsme si koupit celý arch. Potřebovali jsme tedy ještě druhou část, kterou byly právě pohledy. Teda sehnat v obchodním centru pohled se zdálo být nemožné, nakonec nás zachránila jedna slečna, která nám pár pohledů ukázala. Úkol splněn!

Nikdy není pozdě na to být znovu dítětem…

Dinant

Dnešní zastávka a výlet po cestě je plánován ve městě Dinant, který je rodným městem Adolpha Saxe, jenž je vynálezcem saxofonu. Na toto město jsme dostali doporučení, které rádi předáváme dál. Kvůli vysokým teplotám a nedostatku času nezvládáme všechny místní památky, ale alespoň nám to dává důvod se sem ještě vrátit.

Máme štěstí a z města si odvážíme ulovenou památeční bankovku. Dáváme si místní wafli a v obchodě s čokoládou kupujeme nejen jí, ale také se občerstvujeme kávou. Parkování jsme zvolili nedaleko centra u nádraží.

Asfaltem nám Belgie připomíná Česko, teda možná mají dokonce horší stav silnic než my. Ano, opravdu si něco takového dovoluji tvrdit. Tak děravou cestu by jim mohl kdokoliv závidět, nebo naopak?! Ještě varianta, která se nabízí je ta, že jsme na cesty celou cestu neměli štěstí.

Neděle

Protože se na nás střídání mezi teplejším a chladnějším prostředím podepsalo, konec prvního týdne dovolené věnujeme odpočinku. V průběhu dne se převážně zdržujeme na ubytování a pouze navštěvujeme náměstí v městečku Dudelange a plánujeme další dny.

Pondělí

Plánem je návštěva hlavního města, kde u jednoho parku prodává kávu Čech. Stánek se nachází nedaleko dětského hřiště, ehm, no spíš zábavního parku bych řekla. Kolem poledne s unaveným drakem v kočárku vyrážíme vstříc obědu. Na stejném místě jsme byli loni, přítel si chce znovu pochutnat na Lucemburském salátu. Já jsem letos měla Caesar salát a loni knedlíky.

Po výborném jídle se vydáváme do centra. V průběhu kochání se pokukujeme po památeční bankovce, kterou bychom rádi ukořistili i zde. Web s vydanými bankovkami se nám podařilo nalézt, ale k naší smůle neexistuje nápověda, kde bankovku hledat. Čas kvapí, a tak se vracíme zpět na ubytování. Zítra nás čeká znovu cesta za hranice, ale tentokrát s návratem zpět do Lucemburska.

Pokračování se už připravuje, bude již brzy.
Líbil se Vám článek? Můžete to ukázat srdíčkem níže.